donderdag 27 augustus 2009

Geluid, muziek en overlast

Hebben andere mensen dat nu ook?

Dat ze rustig werkend naar de radio zitten te luisteren en dan als er opeens muziek weergegeven wordt de radio opeens keihard staat. Leuk als je door die klus vieze of natte handen hebt! Zelf heb ik het in ieder geval regelmatig. Zo regelmatig dat ik bijna nooit meer naar de radio luister en steeds meer eigen muziek op zet. Op die manier heb ik in ieder geval een betere muziekkeuze. Want de keuze van muziek bij de praat programma's (die ik dan meestal luister.) die is vaak niet de mijne, laat ik het zo formuleren. Maar het lijkt wel of de techneuten bij de radio voor de muziek maar ĕĕn knopstand hebben: veel te hard!

Ook bij concerten merk ik tot mijn verbijstering dat de muziek veel te hard en vaak zelfs miserabel staat afgesteld. Niet dat ik er naar toe ga, ik ga gewoon bij mij op het toilet zitten en laat alles eruit trillen. Voor mijn gevoel is het voldoende als het maar hard staat niet hoe de muziek overkomt. Laatst hoorde ik zelfs dat de mensen aan de mengtafel OORDOPJES dragen. (wel hele dure en goeie, verklaarde mijn bron) Maar hoe wil iemand met oordoppen in vredesnaam nog zijn/haar werk doen achter de mengtafel.

Als er iets te vieren valt, of iets te doen is in dorp of stad worden er meteen busladingen spiekers uitgeladen en vrachtwagens vol elektronica. Van koninginnedag tot jubileum. Van aandachttrekken tot alleen (?) maar “vermaak”. Ook als de stoep gelegd of verlegd moet worden kan dat blijkbaar niet meer zonder dat de radio staat te loeien.

Ik vraag me af of die gemeente ambtenaren/burgemeester wel weten/weet dat geluidsoverlast een van de grootste irritaties is op het moment. En als de gemeente het voorbeeld geeft......................! Natuurlijk weten ze dat, maar het zal wel zo handig zijn zo.

Geen opmerkingen: