vrijdag 15 mei 2009

Amerika

Celstraf na klagen over vertraging
In de VS is een man opgesloten, nadat hij had geklaagd over de vertraging die zijn vlucht had opgelopen. De 61-jarige Nicolas Cantisani is vanaf zijn geboorte blind en heeft jarenlang gewerkt als tolk voor de Europese Commissie in Brussel. Cantisani was in de VS om zijn familie in Philadelphia te bezoeken. "Onze vlucht van US Airways was weer eens te laat. Toen we eindelijk aan boord zaten, bleef ons vliegtuig zo'n drie kwartier taxiën. Vervolgens hoorden we dat er een defect was aan het vliegtuig, waardoor we terug naar de gate moesten. We mochten het toestel echter niet verlaten," meldt Cantisani in Het Nieuwsblad. "Toen ik om uitleg ging vragen, werd me door een stewardess toegesnauwd dat ik moest gaan zitten en mijn mond moest houden." Toen het vliegtuig bij de gate arriveerde, werd Cantisani gevraagd uit te stappen. De man weigerde echter. "Ik had niets fout gedaan," beweert de tolk, die niet veel later door drie agenten naar buiten werd gedragen en urenlang werd opgesloten in een cel op het vliegveld. "Na 9/11 kunnen maatschappijen zich blijkbaar alles permitteren. De extra bevoegdheden worden misbruikt om zogenaamde lastige passagiers aan te pakken," aldus Cantisani.

Geen opmerkingen: